onsdag 28 april 2010

Pyjamasångest

Det har varit lite dåligt med uppdateringar här i bloggen på senare tid. Men det beror inte på sytorka - tvärtom så har jag mycket nytt på gång :) Problemet har snarare varit att kameran har varit på vift utomlands med andra delar av familjen och en syblogg utan bilder känns aningen dumt... 
Jag färdigställde hursomhelst en pyjamas till sonen sent i går kväll när jag satte tryckknappar i skapelsen ovan. Jag har ständig pyjamasångest. Har aldrig haft något hundraprocentigt mönster och har dessutom tyckt att det knappt varit värt insatsen eftersom pyjamasen ändå inte visas upp för någon. Fick emellertid nog när jag gick på stan i förra veckan och skulle inhandla några köppyjamasar till sonen. Ingenting föll mig i smaken alls :( Bestämde mig där och då för att ge pyjamassömnaden en ny chans. Letade rätt på ett mönster i Hanne Meedoms bok och är så glad att jag gjorde det. Underbar modell - precis så jag vill ha en pyjamas! Har varit lite skeptisk till mönstret innan eftersom tryckknapparna inte går så långt ner men å andra sidan sover sonen hela natten så den behöver inte kunna bytas i sängen/sömnen. Nu kommer jag garanterat att sy fler av denna, massproduktion väntar! 

Tyget är brun molninterlock och muddväven kommer från stoff och stil (tror jag!).

Många nya tyger har nu kommit (stackars bankkonto!). Jag ska lägga in dom på min tygsida under dagen!