fredag 16 april 2010

Bastu...



... råder i vår lägenhet nu på våren och sommaren, solen värmer på bra minst sagt. Sonen blir alldeles överhettad stackaren, så därför satte jag igång projektet med att sy lättare kläder att ha inomhus här i värmen. Gjorde två shorts till att börja med. Den ena i stretchfrotté med bilmotiv från den finska tillverkaren Myllymuksut. Har köpt några meter frotté därifrån som är alldeles underbar, men DYR - 24 euro metern! Gäller att inte klippa fel då - vilket jag naturligtvis gjorde! Detta resulterade i ett par byxor i storlek 62 istället för 68. 62:orna är alldeles för små och jag kommer därför lägga ut dem på till salu sidan så att de inte är gjorda förgäves... Snygga är de i alla fall! Det andra paret är sydd av Hilcos randiga campantrikå i två gröna nyanser. Sydde en body för något halvår sedan med samma tygbit och kvalitén är verkligen oslagbar. Syns knappt att den är använd. Modellen smal och sitter åt nästan som ett par tights. Mönstret har jag hämtat från senaste numret av Ottobres magasin, men jag har modifierat modellen något eftersom deras mönster börjar på storlek 74...

Inga kommentarer: