onsdag 21 april 2010

Dergellapp 1.3...



Ny modell av dregellapp är tillverkad. Och flera är under tillverkning om någon är intresserad! Denna modell är något mer urskålad än mina två tidigare. Botten är tillspetsad med en något större vinkel än min vanliga spetsiga variant, dessutom är delen där knapparna sitter avrundad istället för spetsig. Man kan nästan säga att modellen är en kombination av mina två tidigare modeller. Två tryckknappar som vanligt och vändbar. Tretrådig overlocksöm längs kantern, som jag gjort lite tätare än tidigare - tyckte det blev snyggt så...

Dregglisen ovan är sydd med ett utav de snyggaste tygerna i förrådet: Apor och lejon från JNY design. Baksidan består av brun Hilcovelour.

BTW så är det för närvarande massor med nya tyger på väg hem till mig. Molntyger och retrotyger bland annat. Tyvärr är det tydligen förseningar i postleveranserna med flyg på grund av isländsk aska för tillfället men så fort tygerna kommer ska jag fota och lägga ut dom på min tygsida:)

Inga kommentarer: