torsdag 8 april 2010

Omlottbody...

Var på symässan i Malmö för några veckor sedan och köpte några meter underbar randig interlocktrikå från E-slöjd. Satte därefter nästan genast igång med att tillverka en omlottbody i gul/orange färgställning. Hade inget mönster så jag utgick från mitt vanliga bodymönster och ritade om till en omlottknäppning. Helt klart ett riskprojekt ;) men det var ju bara sonen som skulle ha den så det var värt en chansning. Gjorde den bruna bandkantningen enligt gammal metod (=innan min bandkantare kom), vilket gjorde kantbanden något bredare än annars. Jag har ännu inte provat bodyn på riktigt men jag är mer än nöjd med resultatet. Gult och brunt passar så fint ihop nu till sommaren och modellen verkar funka. Får vara prototyp för likanade framtida projekt!

Inga kommentarer: