tisdag 6 april 2010

Moln!




Jag och många med mig tröttnar nog aldrig på detta molnmönster. Har sytt tre stycken molnbyxor med vita muddar. En gul och två bruna. Den ena bruna ska jag behålla till sonen men de andra är till försäljning och matchar de tidigare sydda mössorna. Muddarna är långa som vanligt (känns som om de bara blir längre och längre för varje sydd byxa;)) för att kunna användas läääänge. Sedan om de trots allt blir lite korta med tiden gör det ju ingenting då det snart är sommar och de kan användas som shorts. Materialet är 100% bomull/interlock och det passar ju också på sommaren då till exempel velour kan vara lite för varmt. Tyget kommer som bekant från JNY design och mudden är så vitt jag minns från Stoff och stil.

Har även lagt in en brun molnklänning på min till salu-sida i storlek 80. Har blivit över och ligger här och samlar damm. Utmärkt plagg nu i sommar med rosa kantband/mudd. Jag tror inte sonen vill ha den tyvärr ;)

Inga kommentarer: