tisdag 23 mars 2010

Tågtröja och svampvelour






Tågtyget från Jofotex är ju bara så snyggt :). Kvalitén är helt underbar och trycket likaså. Utav detta tyg har jag nu sytt en raglantröja till sonen. Ärmarna gjordes i matchande grön färg med gula muddar, också dessa från Jofotex. mönstret är delvis hämtat från Ottobre 4/09, där det finns en fodrad huvtröja med raglan. Har sytt denna tidigare och gillar deras raglankonstruktion i just detta mönster. Nu gjorde jag alltså om detta mönster till tågtröjan. Gillade detta projekt skarpt - det blir nog några tröjor till!

Jag har även letat reda på lite vit velour från hilco som jag hade undanstoppad och gjort en tröja till med bruna muddar, även muddväven är från hilco. Denna tröja har däremot isydda ärmar och därmed en lite annorlunda konstruktion. För att hotta upp tröjan något satte jag dit en färdig svampapplikation, inhandlad på Stoff och stil (lat som man är ibland...). Svampen är av samma design som svamptyget som användes till sonens nästan urväxta pyjamas

Inga kommentarer: