tisdag 30 mars 2010

Bodies...



Köpte för någon vecka sedan en bandkantare från amerikanska eBay. Trodde väl inte riktigt på att denna kopia skulle fungera lika bra som något original men med tanke på priset (drygt 200 kr inklusive frakt) var det värt att prova. Har läst i andra bloggar att den ska fungera någorlunda bra till Janomes Coverpro. Nu har ju jag en Singer istället så det fick bli en chansning. Fick bandkantaren igår och vilket lyft! Själva apparaten passade i och för sig inte till hundra procent med min maskin men en skruv av två fick jag i och det räcker tycker jag för att hålla kantaren på plats.

Att sätta på kantband på en tröja eller body tar ju ganska så lång tid annars. Nu var det en täcksöm och så var det färdigt. Snyggt för att vara första gången blev det också. Så i all entusiasm tillverkades tre bodies med kantbandsapparaten. En gul molnbody, en blå apor och lejon body (båda med tyg från JNY) och en brun elefantbody (tyg från Jofotex). Alla i storlek 74 och med muddväv från Stoff och stil.

Nu ska jag gå och laborera med min bandkantare :)