onsdag 17 mars 2010

Elefantbody


Nu har jag (tillfälligt?) övergett byxtillverkningen knåpat ihop en body efter eget mönster i storlek 62/68. Mönstret har jag själv satt ihop efter ett grundmönster jag hade i gömmorna. Jag gillar personligen att ryggdelen går upp en bit på magdelen vid knäppningen. De ser snyggare ut och det blir lättare att knäppa. I halsrigningen har jag satt tryckknappar på båda sidor. Har aldrig haft tryckknappar där tidigare men det gick ju bra. Kom på att det förmodligen bara hade behövts på ena sidan så det får jag ändra på tills nästa gång.

Elefanttyget har jag handlat på Stoff och stil och jag gillar verkligen färgerna och mönstret. Tur att man bor nära Stoff och still för nu börjar elefanterna ta slut... Tyget finns i andra färgsättningar också men jag har hittills snöat in mig på brun/orange. Bodyn är för övrigt bandkantad med en gul interlock.

Inga kommentarer: