söndag 2 maj 2010

Pimp my antilop...


Jag har ett bra tag retat mig på tygdynan som jag köpte till IKEAs barnstol Antilop. Den är förvisso helt ok utseendemässigt men den täcker bara sidorna och passformen är inte den bästa. Har i några veckor planerat denna dyna i tanken, men det var först i helgen som jag tog mig tid att rita ett mönster, bestämma tyg, klippa till tyg, sy, fylla med syntetvadd och sy igen... Jag (och sonen för den delen också) blev supernöjda! Det känns helt klart som om han sitter mer stadigt i denna. Dessutom gör tyget (landskapstyg från Jofotex) att stolen känns lite mer stylad. Jag tänkte premiärtvätta dynan imorgon för att se om den (läs fyllningen) håller i tvätten, för det lär behövas en som är tvätttålig ;) Håller den inte för testet får jag bege mig på jakt efter annat fyllningsmaterial. Om den däremot håller för tvättestet ska jag definitivt sy minst två till för att ha och byta med. Kanske med molntyg? Eller en med limegröna retroelefanter eller de orangea flodhästarna? Många svåra val i livet!