måndag 17 maj 2010

Mitt senaste tidsfördriv...

... är tillverkningen av napphållare enligt ovan. Kul nöje när regnet öser ner (idag har emellertid solen visat sig ordentligt tack och lov!). Ett extra plus för att jag inte behöver använda min dundrande overlock som väcker sonen (det är ju när han sover som jag syr...). Sömnaden klarar sig på enbart den vanliga symaskinen och den är lätt nog att bära iväg till vardagsrummet. Ena ändan består av ett hängsleknäppe och andra av en livsmedelsgodkänd gummiring som passar de flesta nappar utan ring. Sonen har en napp med ring i samlingen och till den har jag gjort en napphållare med en liten tryckknapp stället. Ska fixa ett kort på en sådan också så småningom. Tygerna är på exemplen ovan från Stoff och stil förutom det röda som kommer från en supergammal stuvrest.